- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

lördag 17 september 2011

Wordfeud tar över..

Wordfeud håller på att ta över mitt liv, mina närmastes liv och snart kanske hela jorden?

Jag har nästan slutat kolla facebook, kolla på TV, plugga, pussas i soffan, blogga.. Ja, listan kan göras lång på de saker som jag fått minska ner på för att vinna över folk i Wordfeud. Mest för att vinna över Henrik. När man går och lägger sig vid 23.00 och man inte släcker lampan förrän klockan 00.30 för att man har varit fullt upptagen med att, på varsin sida av sängen försöka skrapa ihop så många poäng som möjligt i det där förbannade spelet. Det var det sexlivet det. Man behöver i alla fall inte skylla på huvudvärk längre.

I torsdags var jag och Henrik med och gästspelade lite i en fortsättningsgrupp i crawl som hålls av David Svensson. David är en fantastisk triathlet och det som gör alla hans prestationer ännu mer imponerande är att David helt saknar tjocktarm pga att han drabbades av Ulcerös Colit för några år sedan. Jag som läst mycket fysiologi, sjukdomslära och näringslära tycker att det är fantastiskt att han klarar det. Läs mer om David på hans hemsida.

Passet var fantastiskt nyttigt för mig. Speciellt när jag mest bara kört på och försöka att nöta meter i bassängen. Jag känner ju att jag utvecklas, men absolut inte så snabbt som jag borde. Jag hoppas att alla dessa tekniktips som jag fick i torsdags ska kunna hjälpa mig framåt.

Idag är det Kretsloppet i Borås. Jag hörde nått om 4000 löpare. Jag ska inte springa, det fick bli 1h spinning för mig i morse istället. Men ner och heja, det ska jag i alla fall.


Våran senaste match, som jag vann rätt stort.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar