- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

onsdag 5 oktober 2011

Jag och min coach..

Då har det gått lång tid sen mitt förra blogginlägg - igen.. Den senaste månaden har mitt fokus legat på det mesta förutom träning har det känts som. Vilket både har varit skönt, men också ett måste.

För några veckor sedan tog jag ett beslut som förhoppningsvis kommer ge min nästa säsong ett lyft! Jag har anlitat Andreas Lindén som min coach från och med - I MÅNDAGS! Så nu är vi igång. Andreas kommer att hjälpa mig med träningsupplägg varje månad för att jag ska kunna fokusera 100% på själva träningen. Jag lägger alltid ner för mycket tid och känslor på vad och hur jag ska träna, så att nu kommer det att bli fantastiskt skönt att bara göra. Att jag varje dag även kommer att se varför jag ska träna ett visst pass är också fantastiskt skönt. Att veta varför man tränar en viss grej är viktigt.

Jag har redan nu börjat att skissa upp lite mål för nästa säsong.

Två av målen är:
- Olympisk distans (1500 m simning, 4 mil cykel, 1 mil löpning) på 2h 30min.
- Halv Iron Man (1900m simning, 9 mil cykel, 2.1 mil löpning) på 5h 30 min.

Dom här målen är hyfsat högt satta, men inte alls omöjliga. Jag vet vad jag behöver träna för att nå målen och med Andreas på min axel så kommer det nog att gå galant!

Andreas är en fantastiskt person, det har jag alltid tyckt. Han skriver även en fantastiskt blogg som jag följer slaviskt. Läs gärna på andreaslinden.se.


Ta hand om er!

S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar