- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

tisdag 20 december 2011

Dags för testvecka nr 3.

Då har ytterligare en träningsmånad gått.. En helt okej månad om jag jämför med november. November var  tuff, men december har faktiskt varit lite lättare. Kroppen har varit piggare och fastän vädret är kast så har det ändå känts kul att träna!

Den här veckan är testvecka vilket betyder ett simtest och ett löptest, men också väldigt mycket vila. Det känns skönt.

Idag gjorde vi simtestet. Jag simmade 400m på 8.18, 17 sekunder sämre än förra månaden - men då simmade vi på 25 m bana. Det går ju tyvärr inte riktigt att jämföra tiderna på 50m och 25m bana, men jämför jag dom två testerna jag gjort på 50m bana (idag och för 2 månader sedan) så är förbättringen 14 sekunder. Jag som är en fantastisk tävlingsmänniska känner mig lite nedslagen från försämringen idag från förra månaden, men jag hoppas verkligen på positiva resultat i morgon så att nästa månad kommer att bli lite lättare att genomföra.

Nu har jag jobbat 4 dagar och jag är helt knäckt. Många timmar har det blivit, så att julen uppe i Orsa kommer att bli fantastisk! Jag ser MYCKET fram emot en vinterlöpning i snön på julafton. Underbart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar