- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

torsdag 15 december 2011

Kärlek vid första ögonkastet..

Mitt eviga letande efter den rätta är äntligen över.

Jag har länge funderat över vilka skor jag ska välja till nästa säsong. Jag har en stor förkärlek till Asics, så alla andra märken som kommit upp på tapeten har jag snabbt valt bort. Jag har länge sprungit med Asics Kayano, vilket är en helt fantastiskt sko, men med sina 295 gram är den tyvärr i tyngsta laget. Jag har alltid haft problem med mina fotleder, höfter och haft en go pronation som jag slitits med i alla år och det här med "lättviktsskor" har varit okänd mark och lite småläskigt för mig. Men jag vet även att alla mil som jag sprungit det senaste har förbättrat mitt löpsteg avsevärt och ett par lättare skor skulle kunna få mig att utvecklas ytterligare.

Efter mycket letande på nätet så bestämde jag mig för att beställa hem ett par Asics gel DS sky speed. Som förutom färgen kändes som en sko för mig. Men jag vet hur mycket funktionen är viktigare än utseendet så det var bara att bita i det sura. Sky Speed:en är en tävlingsinspirerad träningssko för löpare med neutralt steg som väger 225 gram. Yttersulan har en Guidance Line som förbättrar rörelseeffektiviteten och Propulsion Trusstic, som utformats för att ge en snabb övergång från genomtramp till frånspark.


I tisdags hämtade jag dom.. JAG ÄLSKAR DOM! Dom är svinsnygga och efter 1 timme på löpbandet i tisdags så är jag precis lika nöjd som innan, om inte nöjdare.

Jag tror att dom kommer att bli perfekta i vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar