- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

onsdag 8 februari 2012

"Catch-up"

Nu har jag gått in i en mycket lugnare period av träning. Vilken känns jätteskönt efter januari som var en riktig berg-och-dalbana till månad. Trötthet, stress, jobb, sjukdom och mörker gjorde träningen extra tuff men förhoppningsvis har den gett mig mycket. Att ha en lugnare period nu är viktigt både för kroppen och huvudet. Att träna mycket är tröttsamt för kroppen men jag tror att det är i huvudet som det känns mest. Det är en konst att kunna ladda om efter varje träningspass som brutit ner en till småbitar.

Vila innebär också en en jäkla resa med sig själv. Kroppen återhämtar sig snabbt och rastlösheten sätter in. Allt det här sitter nog mest i huvudet då jag tränar lika många dagar i veckan nu och nästan lika många pass som förut. Passen är kostare nu, det är det stora skillnaden. Jag tror att den mesta av den här rastlösheten beror på att man vet att man tränar mindre än förra månaden. Det jag inte gjort innan kan jag nästan inte påverka till Abu Dhabi. Den stora träningsmånaden är över och nu gäller det bara att hålla igång och hålla sig frisk. Jag känner en stor skillnad på kroppen och formen är det inga fel på, nu gäller det bara att kapsla in och försöka förvalta den väl under tävlingen.

Igår var jag på en inspirationskväll med 600 personer från SÄS (Södra Älvsborgs Sjukhus). Jag stod där som utställare för Intersport och visade upp hemmaträningsprylar. Blossom höll en inspirationsföreläsning, vilken var kanon! Förutom det hon sa om kost kanske. Men annars är hon en väldigt härlig person att lyssna på! Hon pratade mycket om inställning och tankar, vilket är det hela livet handlar om.

"Hur tänker du nu att du ska tänka?". Jag gillade hennes prat om inställning och tankar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar