- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

fredag 10 februari 2012

Ytterligare en man i mitt liv..

Äntligen står den här hemma, färdigbyggd och alla inställningar är så nära perfekta som de kan vara. Min nya Cannondale Slice carbon. Tanken var att köra vanlig linjecykel ett år till innan jag satsade på en tempocykel, men nu blev det som det blev och det blev till sist väldigt bra. Ca 8 kg och när det är helt klar kommer den att vara Ultegrautrustad.

Mina snygga hjul gjorde ju inte att cykeln blev fulare precis. Vi kommer nog att bli riktigt bra vänner jag och min Cannondale och förhoppningsvis göra några riktigt bra tider i sommar!

En uppdatering på mina höftproblem är att jag bestämt mig för en kortisonspruta när jag kommer hem från Dubai. Stötvågsbehandlingarna är jättedyra och samtidigt är det inte alls säkert att jag blir bra. Kortison är ju läkarnas behandling på mitt problem och det är ett väldigt mycket billigare alternativ, ca 100 kr om man jämför med stötvågsbehandlingen på 4000 kr, vilket ju är rätt stor skillnad. Fungerar inte kortisonet så går det ju alltid att testa stötvågsbehandlingen istället. Men jag tror faktiskt mest på kortisonet, man vill ju alltid tro att läkarna vet bäst.



1 kommentar:

  1. Kortison är säkert effektivt men det är inte nyttigt. Har en bestående nedbrytande effekt på skelett och ledbrosk!
    http://www.omkliniken.se/side22.html

    Ekonomi kan vara en anledning till att inte välja alternativa behandlingar. Men ur ren hälsosynpunkt borde man alltid välja dem i första hand då de inte medför biverkningar.

    SvaraRadera