- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

fredag 8 april 2011

"Det blåser så mycket att regnet skakas ur dom.."

Underbara fredag!

Började dagen idag med 2h cykel med Madde. Med en vind på 8 m/s och moln som kändes som de skakades ur vatten. Men skönt var det och helt okej gick det faktiskt. Vi cyklade Pro Tourbanan och värmde upp den inför starten av Pro Tour om en och en halv vecka.

Jag tror att det är bra att cykla i dåligt väder ibland, för psyket.

Idag var det andra cykelpasset ute för säsongen för min del. Ger jag det lite mer tid så kommer det nog att bli bra framöver.

I går gav jag mig ut för ett löpdistanspass. Kände mig riktigt fräsch efter 1 mil så blev att jag sprang en bit till. När jag kommit hem efter 1h och 35 min hade jag sprungit 17,6 km. Kändes hur bra som helst, var länge sen som jag sprang så långt.

Den här veckan har träningen känts hur bra som helst. Efter ett par veckor med nått i kroppen som spökat lite så känns det som att jag är tillbaka nu. Det är nu jag känner att jag är stark och att konditionen finns där, vilket jag varit lite nervös över den senaste tiden. Bara att försöka att hålla den här känslan kvar i kroppen nu, vilket kanske inte är det lättaste men..

Lägger upp en bild på cykeln här nere (i närbild), då en av mina största bloggläsare har önskat detta.. Varsågod mamma.

Min kärlek.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar