- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

söndag 10 april 2011

Sol i sinne, brun inne..

Då var ytterligare en vecka över, idag är det söndag och sista dagen på en riktigt bra träningsvecka!

I går blev det 800m simning innan jobbet. Simningen går helt okej, men tyvärr lite för sakta framåt. Är väl bara att kämpa på.

Idag lyckades jag och Henrik ta oss ut på ett cykelpass efter jobbet. Jag var rätt så seg idag och det var jobbigt för mig att hitta en bra puls och det blev väldigt jobbigt redan vid en puls på runt 160. Det är så olika det där, för vid andra pass så är det inte alls lika jobbigt och man kan ligga runt 170-175 utan att det är speciellt jobbigt. Men efter en vecka med många hårda - och långa pass så känns det ändå okej.

Jobbigt bara att cykla med Henrik, som på sitt första pass ute hänger av mig i uppförsbackarna. Jag gillar inte att han är bättre än mig, men samtidigt gillar jag det, konstigt det där. Vi är såna tävlingsmänniskor båda två och ingen av oss gillar att vara sämre än den andra.

Vilket fantastiskt väder det har varit den här helgen - och självklart skulle jag jobba. Man är aldrig speciellt laddad för måndag när man jobbat hela helgen. Men nu är det bara en vecka kvar till "påsklov", som synd nog blir ett plugglov för mig, men ändå.


Efter 105 min cykling i underbart väder!

1 kommentar: