- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

måndag 4 april 2011

Intervalldöden..

Då var det dags - rycka upp sig och börja skriva blogg igen. Motivationen har inte varit på topp det senaste, men med det här vackra vädret vi har utanför och en piggare Sophie gör att motivationen börjar komma tillbaka på riktigt igen.

Simningen har gått helt okej det senaste. Jag crawlade 600m non-stop i går och sen körde jag lite intervaller med och utan paddlar. Jag har alldeles för höga krav på mig som vanligt så att jag tycker att det går lite för sakta fram. Man glömmer lätt att den är mindre än två månader sen som jag aldrig hade simmat crawl.

Jag ska försöka mig på ytterligare ett pass ikväll om jag inte helt lyckas dö i soffan nu efter maten.

Blev ett löpintervallpass idag. Sprang 5 x 4 min intervaller med 1 min vila mellan varje intervall. 10 min uppvärmning och nedjoggning till det så blev ett pass på ca 45min. Fick tipset om att springa 4 min intervaller i lördags när jag var på en cykelträff i Skövde. Intervallerna var fruktansvärda och när man kollar på tiderna på de sista två intervallerna så ligger dom inte så mycket snabbare än vad jag springer annars. Pulsen låg desto högre så det är ju den man får gå efter, det är ju den man vill pressa.

I lördags var jag på en cykelträff i Skövde. Var en träff som anordnades av Team Sportia och jag fick åka dit som representant för Craft. Träffen började med 1 timme cykling med Roberto Vacchi och sen var det prat om cykel, kläder, färdkost och lite annat innan jag åkte hem till Borås igen. En riktigt rolig träff med fantastiskt trevliga människor.

Lägger upp en bild här nere på hur min nya cykel ser ut nu efter allt fixande. En riktig skönhet!


Vacchi visar upp min cykel..

Jag och Vacchi pratar cykel o kläder..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar