- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

lördag 18 juni 2011

Mindre än 2 månader kvar..

Månaderna, veckorna och dagarna bara flyger förbi och Kalmar Triathlon närmar sig med stormsteg. Det är redan 750 anmälda till Ironmandistansen vilket är nytt rekord. Fantastiskt roligt att så många kommer att stå där bredvid mig på startlinjen den 6 augusti.

Just nu känns formen okej. Cyklingen är väl det som känns bra. Löpningen känns sådär nu efter att mina höfter börjar ge med sig och simningen kommer jag nog aldrig känna mig helt säker på. Men är jag skadefri så kommer jag att stå där på startlinjen och ta mig an utmaningen. Förhoppningsvis klarar jag det - annars går ju tävlingen som tur är varje år.

När man börjat tänka på vilka distanser det är man ska göra så känns det helt galet, helt galet roligt. Jag försöker tänka på hur det kommer att kännas att stå där klockan 7.00 den 6 augusti, att göra hela distansen för att sedan gå i mål. Men den känslan jag försöker att fånga mest är att vakna upp dagen efter på Best Western Kalmarsund och gå ner och äta frukost och bara känna känslan av att ha klarat något fantastiskt, eller kanske något helt galet..?

Visar filmen från Kalmar år 2010 nedan, kolla och inspireras..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar