- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

söndag 13 mars 2011

Crossfit = Lycka

Söndag och ännu en vecka är över. Jag har jobbat hela helgen så att förutom jobb har det inte blivit så mycket mer.

I går morse blev det ett simpass innan jobbet. Det är riktigt skönt att träna på morgonen när inte så många andra tränar. Det ligger ett lugn över simarenan eller gymmet på morgonen och det lugnet är så himla skönt att träna i.

Ikväll efter jobbet släpade jag mig iväg till Knalleporten för ett Crossfitpass. Jag var så osugen och trött efter jobbet, men ändå så cyklade jag bort och genomförde ett riktigt grymt pass!

Dagens pass såg ut så här;
100 axelpress
100 chins
100 armpress
100 situps (fällkniven)
100 knäböj med stång på raka armar

Dessa övningar skulle göras i par, 2 varv. Efter två fruktansvärt jobbiga varv skulle vi ro 2000m eller springa 2 km i 15% lutning på löpband.

Nu sitter jag i soffan med helt ny energi. Konditionsträning i all ära, men styrketräning gör en grymt lycklig! Dom här passen kommer nog att vara ett måste för att jag ska orka hålla på med all annan träning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar