- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

måndag 21 mars 2011

Ledig helg = Träningshelg

Då har ytterligare en vecka gått, en hel vecka utan bloggande!

En hektisk vecka avslutades med ledig helg - och helg det blev!

På lördagen var det inspirationsdag på Onyx. En dag fullspäckad med roliga och inspirerande pass. Jag nöjde mig med ett pass den här gången; Max Attack, ett 120 min spinningpass med olika typer av intervaller inlagda. Fruktansvärt roligt! Efter ca 15 minuter var man helt blöt av svett och 120 minuter och 3 vattenflaskor senare så kunde man vrida ur cykelbyxorna.

Ett riktigt roligt pass, så hatten av för Jönsson och Stefan som höll i passet och såklart, alla som deltog. Förhoppningsvis kommer det snart upp bilder från passet.

Resten av lördagen gjorde jag inte många knop. En lunch på stan, skidor på tv, första färskpotatisen för i år och en Ben & Jerrys fick avsluta en riktigt bra lördag.

På söndagen vaknade jag med slöa ben, vilket inte var så konstigt. Men lyckades ändå cykla iväg till gymmet och köra crossfiten vid 17. Dagens pass "Solsidan", såg ut så här:
40 st armpress
40 st burpies
40 st benböj, med stång på raka armar (20kg)
40 st fällkniven med vikt (10kg)
och 40 st axelboll (6kg), vilket var en övning som jag inte kört innan. Man stod ca 30 cm från väggen med en boll på sträckta armar. Sen gällde det att kasta bollen ca 1 m upp i luften mot väggen, fånga den på sträckta armar och gå ner i ett benböj för att sedan kunna få hjälp av ben och axlar för att kasta upp bollen i luften igen. Jobbig övning som var rätt svår att få till i början.

Måste avsluta inlägget med att hylla Onyx nya Crossfitrum. En av de bästa träningsformerna som finns har fått ett helt egen rum. Jag kommer nog att hänga där en hel del i vår. När jag inte tränar annat förstås.


Crossfitgänget från förra söndagen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar