- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

torsdag 10 mars 2011

Distans sliter bra de..

Torsdag och snart är det dags för helg igen. Blev en riktigt tidig morgon i morse då vi skulle ha ett obligatoriskt moment klockan 8.15 i Göteborg. Vid klockan 10 när vi var klara för dagen blev det 15km löpning i Slottsskogen med Peter. Kroppen kändes riktigt bra och jag lyckades faktiskt att hålla mig hyfsat fräsch i 15km. När jag väl kom hem så insåg jag ändå att det tagit en del på kroppen att springa så pass långt, rumpmuskeln hänger inte riktigt med.

Lyckades även cykla bort till simarenan för ett pass där nu i kväll. Simmade 3 x 200m med dolme utan problem och sen avslutade jag passet med 100m utan dolme. Med några 50m mellan dom så blev det en bit över 1000m totalt. Visst är det jobbigt att simma och jag får varva med att andas i varje- och var tredje armtag för att syresätta kroppen ordentligt, men annars känns det riktigt bra.

Avslutar det här blogginlägget med att lägga upp en bild från en broschyr som jag tog med mig hem från Vasaloppet i år. Tydligen så har en fotograf fotograferat mig förra året och haft med mig i årets broschyr. Får man verkligen göra så utan att fråga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar