- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

onsdag 9 mars 2011

Human..

Då så.. För alla er som tycker att jag verkat omänsklig med mitt tränande hittills så visar jag idag min mänskliga sida..

Mitt planerade cykelpass i Ryahallen idag förvandlades till en kväll i soffan med godis, diclofenac och ibumetin.

Jag kände redan för några dagar sen att jag inte var helt hundra. Lite småkänningar i halsen ibland, frusen och ont i nacke och huvud. Tänkte trotsa kroppen och åka iväg och träna idag ändå, men insåg när klockan började att bli dags att jag nog istället skulle bara stanna hemma.

Att jag känner mig osugen på att träna händer väldigt sällan, eller ska vi säga aldrig? Så det bästa är nog bara att lyssna på tecknen som kroppen ger.

Så onsdagskvällen får spenderas i soffan med godis och värktabletter och bara ladda och hoppas på att jag i morgon kommer att känna mig piggare - för då står distanslöpning och simning på schemat!

Nu ska jag se på filmen "Love and other drugs".

S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar