- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

måndag 7 mars 2011

I fäders spår..

Då var det dags för den här veckan, veckan efter den där veckan som ska vara den roligaste veckan på året, den här tomma veckan då livet känns sådär.. Veckan efter Vasaloppsveckan. Årets Vasaloppsvecka var allt annat än vad Vasaloppsveckan brukar vara. Efter 4 dagar uppe i Mora hade jag hunnit med 9h jobb/dag, 0 utekvällar, 1 glas vin och 0 träningspass. 4 väldig mysiga dagar i Orsa/Mora, men som sagt. 4 väldigt lugna dagar, är det åldern som börjar att ta ut sin rätt kanske? 

Efter 4 dagar vila så var det dags för dom första träningspassen idag. Henrik har lyckats att fixa en standardcykel till mig så jag tog ett löppass bort till Henrikssons på 5 km och hämtade den. Det här att bo i Borås är väldigt bra om man gillar backar. Efter att ha lyckats tagit mig hem igen på den nya cykeln så testade jag den bort till simarenan för ett pass där också. 

Simningen går väldigt bra, jag måste bara hitta tempot och lugnet i simningen så att dom distanserna som jag kommer att behöva simma inte tar lika hårt på mig som det gör nu.

I förrgår så bokade jag hotellrum i Kalmar. Lika bra att ha ett rum så att man inte står där utan rum när det väl börjar närma sig. Ett rum, 2 nätter på Kalmarsund i Kalmar, älskar det hotellet! Skickade även in anmälan till Kalmar Iron man och Mitt i Borås Triathlon igår. Nu ska starterna bara betalas och sen genomföras. 


Fick spendera 4 dagar med min familj och min fantastiska Liam - Världens bästa kille..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar