- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

fredag 11 mars 2011

Slaskintervaller..

Fredag och backintervaller på schemat. Jobbar i helgen så att jag fick ta mig an Björbobacken själv idag. Slaskigt och blött var det - och jobbigt. Det blev totalt 3 intervaller, den sista gjorde jag i tre etapper med rejäla tempohöjningar istället för att ta hela backen i en lägre fart. Känner att jag måste försöka lägga in lite tempopass här och var så jag inte blir så tung och seg. Avslutade intervallerna med att köra en extra tempoökning ca 200m innan jag sprang hem igen.

Blev totalt 9,3 km idag med ett snitt på under 6 min/km.

När jag kom hem drog jag i mig ca 1 dl matlagningsyoghurt (10%) med nötter. Mums. Jag börjar inse att jag nog måste börja äta mer fett och dra ner lite på kolhydraterna. Mest för att testa och se vad det gör med min hunger. Fett dröjer sig kvar längre i magtarmkanalen och ger därmed längre mättnad, vore nått för mig kanske som är hungrig jämt? Sen blir det absolut ingen LCHF, inte ens i närheten. Jag älskar mackor, pannkakor, ris och frukt.. (och godis (!)) Mer nötter, avokado och annat gött till mig.

Då var det dags för helg, jobbhelg. Ska försöka hinna med ett simpass innan jobbet i morgon och på söndag blir det förhoppningsvis Crossfit.


En bild från backintervallerna i Björbobacken för några veckor sedan.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar