- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

fredag 23 augusti 2013

Full fart mot helgen!

Fredag idag. Underbart! I morgon ska jag springa Midnattsloppet i Göteborg. Jag har inte tanke på nått personbästa men det ska bli roligt att springa lite. Jag kollade banprofilen häromdagen och det ser ju (tyvärr) inte speciellt platt ut. Men hoppas på en fin runda med massa hejande efter vägen. Blir perfekt med lite fartträning också inför nästa helgs halv-Ironman på Tjörn. Vädret till Tjörn ser just nu perfekt ut. Sol, 20 grader och 3 m/s. Det är ju långt kvar så det hinner ändra sig många gånger, men fint väder kommer det nog att bli i alla fall. För det är det väl alltid på Tjörn?

Igår cyklade jag ett kortare tempopass på tempohojen. Körde 4 x 5 min. Den första intervallen körde jag i medvind i medlut/nedför, det gick hur snabbt som helst. Mitten på andra intervallen så vände jag och då blev det jobbigt. Jag försökte ösa på och pressade mig verkligen i 27 km/h. Jag kom ingenstans. Benen stumnade och 5 min kändes som en evighet. Den tredje intervallen var likadan, motvind och motlut. Sista intervallen kunde jag köra på ordentligt igen. Jag känner mig rätt stark på tempohojen, men så fort det blir motvind eller tyngre uppförsbackar så tar det tvärstopp. Den styrkan kommer jag verkligen behöva jobba upp till nästa år.

Trevlig fredag alla!



/S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar