- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

måndag 26 augusti 2013

Vila och uppladdning inför Tjörn..

Jag hamnade i vårt inglasade uterum efter jobbet. Jag är rätt sliten idag. Känns fantastiskt bra att det är mindre än en vecka kvar till Tjörn, på lördag gäller det. Jag har nu kollat genom banorna för sim, cykel och löp. Det är faktiskt rätt tuffa banor på Tjörn. Närmare 900 höjdmeter på cykeln är faktiskt rätt mycket och löpningen är långt ifrån platt.

Förra året gick Tjörn väldigt bra för mig. Jag hade ett mål på 5h 30min, men sprang i mål på 5h 38min, toknöjd. Cyklingen var då 8km för lång, så med rätt längd på banan så hade jag klarat mitt mål. Får hoppas att cykelbanan är 9 mil i år då höjdmetrarna kommer göra sitt i benen ändå. I år kan det nog bli tuffare att göra 5h 30min. Årets 5h 24min på Vansbro i juli känns hur bra som helst, så det blir svårare att toppa den tävlingen till nästa helg. Min måltid är ändå 5h 30min då ja hoppas att kunna springa några minuter snabbare än jag gjorde i Vansbro.

Nojig som man är så kollar man vädret varje dag och kan väl konstatera att det ser olika ut för varje idag som går. Häromdagen sa SMHI 20 grader, sol och 3m/s. I går kväll sa dom 18mm regn och 7m/s och idag säger dom mulet, 17 grader och 8m/s (12m/s i byarna). Så vad det blir får vi se på tävlingsdagen.

Jag har även kollat lite statistik från midnattsloppet där jag på mina 50.23min kom på 400 plats av 5300 startande tjejer. Jättekul!

/S.
Under mina vindruvor i glasrummet :)

Tjörns cykelbana med höjdkurva. 

Löpbanan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar