- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

onsdag 28 augusti 2013

Onsdag och uppladdningen fortsätter..!

Nu är det inte många dagar kvar till Tjörn. Det är nu man börjar bli lite nojig och stirrig. Man känner efter för minsta lilla snorkråka i näsan eller trötthetskänsla i benen. Nu kan man inte träna sig bättre, det är nu man bara ska njuta in i det sista och träna för att hålla igång kroppen. Sen är det bara att hoppas att den slitna känslan man har haft ett par veckor innan övergår till en fin toppform. Jag kan lätt drabbas av lite omotivation veckan innan tävling. Man är van att köra på och sen veckan innan ska man gå ner i träning och "bara" underhållsträna. Att sticka ut och springa 30 min eller cykla 45 min för att känna på det lite är inte superkul. Det är ju inte så jag vill träna. Jag vill ju svettas, bli trött. Och dom passen jag bara vill mysspringa 30 min vill jag göra på stigar i skogen.

I går sprang jag 30 min med en kortare stege på 1-2-3-2-1 min intervall för att få upp lite fart.

Idag hade jag samma tanke med cykelpasset och körde några korta intervaller för att få igång benen. Efter passet så har jag tvättat cykeln och börjat packat ihop lite prylar. I morgon ska allt packas för att vara klart på fredag morgon då hela kalaset får följa med till jobbet.

Jag är laddad, jag har lite ångest, jag är nervös. Jag vet att jag har simmat för lite. Men nu är det bara att ösa. Inte tänka alls. Våga ta i på simningen, kriga som tusan på cyklingen för det är där jag är stark och sen försöka att hålla ihop det på löpningen och utmana och pressa mig ordentligt.

/S.

Det blev rätt svettigt under gårdagens pass ändå.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar