- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

söndag 25 augusti 2013

Söndagsdistans, rena fönster och trötta ben..

Jag är helt slut.. Vilken helg! 

Stack ut och cyklade vid 9 i morse. Skulle möta upp Josef, en Boråstriathlet som ska köra Tjörn nästa helg - och Kalmar nästa sommar. Sista distansturen innan Tjörn och kanske sista träningspasset ute på tempohojen för den här säsongen. Kanske blir nått kort pass i veckan och kanske nått litet efter Tjörn, men det får vi se. 

Jag hade tänkt köra ca 3h med 30km/h i snitt, eller det var det jag sa till Josef för att han skulle hänga med ut. Säga ett snitt på under 30km/h till en kille, njae. Vi startade passet med en riktigt go sidovind som slet bra i cykeln. Det kändes okej, men jag fick bita i för att hålla ett fint tempo. Sen vände vi och fick en riktigt jobbig motvind. Jag hade inte kört rundan innan som vi körde idag men jag hade hoppats på en hyfsat platt bana. Vägen hade inte många branta backar, men landskapet gick som i vågor och varje uppförsbacke så gällde det att trycka på. Jag började efter 4,5 mil att få krampkänning i nedre delen av vaden. Jag har bara några få gånger haft problem med kramp, med nu kändes det gött när jag tryckte på uppför. Det var ju trots allt mindre än 12 timmar sen som jag körde ett 1mils-lopp. Jag la mig bakom Josef och tryckte i mig min energibar som jag hade med mig. Efter 6 mil så blev det näst intill platt körning och jag återhämtade mig snabbt. Jag började bli trött med kunde ändå hålla ett högt och fint tempo. Rundan blev 2h 56min med 30,4km/h i snitt, 89,57 km.

Det var en fin runda. Kanonfina vägar och nästan ingen trafik. Solen sken. 

Resten av dagen så har jag ätit blåbärspaj (japp jag har bakat) och putsat fönster. Nu ligger jag med benen i högläge och känner mig helt rökt. Det har vart en tuff helg och nu är det mindre än en vecka kvar till Tjörn!

/S.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar