- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

måndag 7 oktober 2013

Finfin söndagsdistans..

Jag är lite snorig och har en riktigt jobbig hosta. Tusan. Idag var ändå dagen som jag skulle dra igång på riktigt. Dagen då min resa mot Iron man Kalmar börjar. Men den dagen blir en annan dag. Kanske redan i morgon, eller nästa vecka. Nu ska jag bli riktigt frisk. Fram tills dess ska jag äta massa och hjälpa kroppen att bli frisk så fort som möjligt. 

Igår tog vi ut hojarna igen. Jag och två triathleter cyklade ner mot Kinna-Fritsla-Sexdrega och hem till Borås igen. Rundan slutade på 9,5 mil för mig. Vilken lycka. 9,5mil i oktober. Jag hoppas att kunna cykla länge till. Jag kommer försöka cykla ute så länge den går. Det gick rätt bra går ändå trots väldigt lite tid på cykeln det sista. Jag hade en grym känsla på platten ner till Kinna och sedan tillbaka mot Fritsla. Det gick i en bra bit över 30km/h och varje gång jag fick ligga på rulle så njöt jag och funderade på nästa säsong. Sedan var det dags att gå upp och dra igen och då var det bara att lägga fullt fokus på det. Efter halva passet så vände vi uppåt och körde en mer kuperad väg hem. Det är bra att vara några som cyklar ihop så att man kan turas om att dra. Man får upp farten samtidigt som man slipper slita hela tiden, det blir nästan som ett intervallpass som pågår rätt många timmar. Strax över 3 timmar blev det i går. 

Jag känner mig rätt stark på cyklingen och jag vet ju att det är här jag måste tjäna in en del tid innan jag kommer till min sämre gren, löpningen. Mitt mål på Kalmar är att genomföra cyklingen på 5.30. 2011 när jag genomförde Kalmar första gången cyklade jag på rätt precis 6h på min linjehoj. Tjörn på halva distansen cyklade jag i år på 2.36 och Vansbro på 2.42. Att göra Kalmar på 5.30 blir ett tufft men det är ett bra mål att sikta mot. 



/S.

1 kommentar:

  1. Låter som ett bra pass! Stark cyklist! Du kommer greja Kalmars cykling sååå bra!!

    SvaraRadera