- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

onsdag 2 oktober 2013

Racer i oktober..!


Jag har lite skav i halsen. Typiskt. Varför? Onödigt. Jag är en frisk person. Det är väldigt sällan, jag skulle säga i stort sätt aldrig som jag är sjuk. Jag kan bli lite snorig och behöva hoppa träningen ett par dagar men sängliggande, ja vi får nog gå tillbaka år om jag ska hitta en sån dag.

Började dagen igår med lite simning. Nu har dom äntligen bytt ut 25m-banorna till 50m igen så nu är det dags för lite längre intervaller ett tag. igår körde jag 5x100m i kontrollerat tempo. Med upp- och nedsim blev det totalt 30 min simning.

Igår trotsade jag skavet i halsen ytterligare en gång. Det får fasen bryta ut ordentligt om det ska vara. 3 mil cykel i fint tempo. Det var en sån vacker kväll. Solen sken och värmde fortfarande. Jag var fullpackad med kläder vilket behövdes, för så fort solen gick ner så blev det iskallt ute. Solen stod väldigt lågt och utan solglasögon så såg man ingenting. Hösten är så vacker. Tänk om kvällarna hade kunnat vara lite längre än vad de är idag bara. Då hade hösten varit en optimal tränings-årstid.


Klarblå himmel..!



Fleece-buff, pannband, reflexväst. Älskade höst..!

/S.

1 kommentar:

  1. Vilken lyx med 50bana!! Önskar vi hade det under vintersäsong också!

    Hösten är så otroligt vacker! Njuter till fullo! :)

    SvaraRadera