- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

lördag 12 oktober 2013

Uppladdning inför Hawaii..

+0,7 grader stod det på termometern i morse närjag gick ut för att förbereda cykeln för distanspass. Det är väl ungefär 35 grader kallare än vad alla triathleter på Hawaii kommer att ha om några timmar. Om ca 2h är Iron man Hawaii igång, VM. Det är stort. Det är helt klart ett mål i min elitmotionärs-karriär.

Idag var det alltså dags för distanspass på cykeln. Jag packade på mig i stort sätt alla kläder jag hade och gav mig iväg. 5 triathleter var vi idag, jätteroligt. Vi körde en fantastiskt fin runda över Fristad-Borgstena-Od-Älmestad-Hökerum-Äspered-Dalsjöfors-Borås. En fin runda med riktigt fina vyer över åkrar och massa skog. Och vilket väder vi hade det. Strålande sol och inte alls mycket vind, vilken lycka. Tänk om hösten kan få fortsätta att få vara så här fin? 3h blev det idag men vi kände nog allihopa att vi helst hade velat cykla ett par timmar till. Jag hade gärna gjort det om inte mina ben hade börjat ge upp. Distansformen finns lixom inte riktigt där än. Det här var andra helgen med ett bra distanspass, vilket känns kanon.

Igår efter jobbet satte jag mig på en fik i stan och funderade över nästa säsong. Jag började att skissa ner en plan för hur mina veckor kan komma att se ut. Vilka pass vill jag köra varje vecka? Och hur ska jag få in alla pass jag vll köra? Ibland önskar man att veckan hade fler dagar och dygnet fler timmar. Men det kommer att bli bra. Det viktigaste för mig är att ha roligt, för jag vet att så länge jag håller uppe min motivation och boostar mitt självförtroende med bra pass så kan jag gå så långt som jag vill..


Träningsplanering i kvällssol.. 

/S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar