- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

torsdag 10 oktober 2013

Veckans första pass..

2 dagar helvila, hosta och slem.. Efter 2 dagar tröttnar jag. Får jag inte träna har jag heller inte någon motivation till annat. Igår var det dags att smygstarta träningen igen. Det blev en lugn löpning med Henrik i spöregnet. Nu är hösten är på riktigt!

I morse hoppade jag i bassängen vid 6.30. Jag har ångest varje gång jag ska chocka den här härligt säng-varma kroppen med ett hopp i 24 gradigt vatten. Efter ett par crawltag är man igång och då är det bara att göra det bästa av de 30 min jag får på morgonen. I morse simmade jag ett "400-pass", 1x400, 4x100 och 8x50. Hinner man så kan börja på 800m och lägga in 200m-intervaller också. Efter det var jag igång och att ta den första koppen kaffe vid skrivbordet på jobbet är drömmen..

Dagens andra pass blev ett kortare löppass. Jag hittade bort till Rångedalas elljusspår som är ett 2,5 km kuperat löpspår. Passet idag blev 2km uppvärmning, 2 varv på elljusspåret i snabbare tempo med ca 30 sek gåvila mellan och löpning hem. Mina ben var inte riktigt med mig men jag klarade ändå av att trycka på rätt bra. Det var ett fint styrkepass för benen!

Fint märkt efter morgonens simpass.. 

Fint elljusspår med fin utsikt.. 

/S. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar