- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

fredag 25 oktober 2013

Fredagssim

Äntligen fredag. Hur kan en dag vara så efterlängtad varje vecka? Helt otroligt. Varje gång fredagen kommer så känns det som man har längtat i en evighet, vilket man ju nästan gjort? Den här veckan har jag varit trött. Det blir mörkare ute och den här veckans väder har ju inte hjälpt humöret på traven precis.

Jag fick ändå in mitt andra trainerpass för den här veckan i onsdags och igår kom jag ut på en löptur. Tanken från börjar var att köra några backintervaller men det var inte rätt dag för det. Deppig och noll träningslust gjorde att jag istället tog på mig mina riktiga lättviktare från Merell och drog ut i skogen. Sprang på blöta stigar som man knappt såg för alla löv. Luften var perfekt. Benen var inte perfekt, men det gjorde inget. Backintervallerna tar vi en annan dag. Avslutade kvällen igår med lite karameller till Gundes nya program. Jag älskar Gunde, vilken härligt ärlig människa.  

I morse så var det dags att hoppa i bassängen vid 06.30, lika mycket ångest varje gång som man ska bryta den här varma känslan i kroppen. Jag försöker få in 1h simning på fredagsmorgnarna innan jobbet. Jag gillar att simma på morgonen. I morse blev det detta pass; uppvärmning och lite teknik för att sen på på en serie som såg ut så här: 1x400m, 2x200m, 4x100m, 8x50m.

I helgen kommer min underbara familh hit. Vi ska mysa massor och så kan det bli en hel del shoppingturer. Jag ska träna lite om jag hinner och hinner jag inte så blir det en vilohelg.



Ha en underbar helg alla. Ta hand om varandra och unna er något gott.

/S.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar