- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

måndag 28 februari 2011

Tricepsdöd..

Vilken helg jag har haft! Helt fantastiskt att få vara ledig och bara göra det som faller en in.

På lördagen blev det backintervaller med Toppformsgänget. Backintervallerna är alltid tunga, men i lördags kändes kroppen helt okej - inte alls så tung som den kändes förra veckan. Efter 3 intervaller i backen sprang jag bort till simarenan för ett kortare simpass, innan det var dags att åka hem och bänka sig i soffan tillsammans med hamburgare och längdskidor på TV.

Söndagen körde jag Vätternspinningen på Onyx. Alltid jobbigt och det är nästan så att jag lyckas med att dränka alla i spinningsalen med mitt svettande. Men jösses vad skönt det är att få rensa lite.

Idag är det måndag och ännu en ny vecka. Idag börjar en av dom bästa veckorna på året - Vasaloppsveckan. På torsdag bär det av upp till Mora igen för att jobba, för 7e året i rad.

Jag har inte kört så mycket styrka nu det sista, så efter att simningen riktigt mosar mina triceps så inser jag att jag måste nog lägga lite tid på dom i gymmet med. Så idag så blev det en timme på gymmet innan jag besökte simarenan för ett pass där. Simning efter en timme i gymmet gör riktigt gott åt triceps och axlar, så nu är jag sliten.


Lördagens backintervallsgäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar