- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

fredag 26 augusti 2011

Akupunktur för livet!

Fredag, vilken dag! Fredagar är fantastiska dagar och den här fredagen är inget undantag.

Började morgonen 1 h morgonpromenad med Pernilla för att sedan fortsätta med 2,5 h hos frissan. Skönt att få i ordning på min tidigare hemska hårfärg, äntligen! Att man sen måste sitta helt still i 2,5 h är värre, men vad gör man inte?

Nu är jag precis hemkommen från ytterligare en behandling hos David Privér på Citynaprapaten. Idag var det dags för ytterligare en omgång med massage, akupunktur, ström och knäckning. Idag var det inte alls lika påfrestande på min kropp och jag mådde faktiskt väldigt bra när jag gick därifrån. Att min högra sida är väldigt mycket slitnare än min vänstra är helt uppenbart. Särskilt när David körde med ström på ryggen och man känner att hela min högra sida rör sig, medan den vänstra ligger still.

Nu känner jag mig som en ny människa, även om min högra höft gör lite ont. 

Nu ska jag iväg och jobba några timmar, idag har det varit full fart. I morgon drar vi till Tjörn och tittar på triathlontävlingen som ska köras där. 1/2 Ironman är distansen som gäller och jag ljuger om jag säger att jag inte är sugen.


1 kommentar:

  1. Du borde gå till Kinesisk Läkekonst i stan och ta del av deras akupunktur. Det är smärta de lux. Men bra!

    Hoppas höften blir bättre!

    SvaraRadera