- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

fredag 19 augusti 2011

Fredag

Fredag och regnet öser ner..

Min tänkta vila idag fick bli några längder i simarenan istället. Det kändes bra att få avlasta ryggen och bara simma lite. Tredje simpasset den här veckan, alla tummar upp!

Jag har inte känt mig speciellt sliten sen Kalmar, jag har tränat på hyfsat bra ändå och kroppen har svarat som den skulle - fram till i onsdags. Då vet jag inte vad som hände? Onsdag betyder Pro Tour, men det blev en ovanligt tuff Pro Tour för min del. Kroppen svarade inte alls, så det blev mest att köra genom etappen. Jag och Henrik försökte ge dom andra en match på någon spurt men jag insåg rätt snabbt att det inte var någon idé, det kändes bara onödigt att slita mer.

Så min kropp är nog rätt sliten ändå. Får nog tänka på det framöver och ta det lite lugnare, men hur lätt är det när man är så sugen på att bara köra? Min rygg är inte helt bra heller trots Kickis behandling i måndags, så får nog ta tjuren vid hornen och boka en ny tid.

Jönköping i helgen och Tjörn nästa helg och jag är galet sugen på att tävla, trots att jag sagt att Kalmar var sista tävlingen i år. Jönköping blir det inte med tanke på kroppen, men Tjörn lämnar jag öppet ett tag till..

Ytterligare en bild från Kalmar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar