- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

onsdag 24 augusti 2011

Överkörd av en lastbil..?

Idag känns det som att jag blivit överkörd av en lastbil. Eller jag om någon vet ju hur det känns att krocka med en lastbil och det känns ju inte riktigt likadant, men ni fattar. 

Igår var jag och fick en behandling av David Privér. Han körde akupunktur, ström, masserade, knakade - ja, allt på min stackars rygg. Innan jag gick därifrån så sa han, "jag skulle rekommendera dig att ta en ipren innan du går och lägger dig i kväll". Han dödade min rygg fullständigt. Hurtbulle som man är så gick jag självklart ner till stan i går. Det är inte speciellt långt, men jag höll på att inte ta mig hem efter behandlingen, jag var helt knäckt. Idag om jag klarar att träna nått så blir det ett väldigt lugnt pass. Det är Pro Tour i kväll men det får jag tyvärr hoppa över. Det känns viktigare att jag blir helt bra i kroppen så att jag kan få börja om från 0 igen. Jag ska tillbaka till Privér på fredag igen för en behandling. 

För den som vill bli behandlad på riktigt kan Privér rekommenderas. Jag hoppas verkligen att jag blir bättre efter detta, annars vet jag då inte om det är värt att må såhär :) 

Jag började inlägget med att skriva om en krock med en lastbil och för er som inte känner mig eller helt enkel inte hört om detta så lyckades jag faktiskt, dagen innan midsommar förra året att köra in i en lastbil som skulle svänga vänster in på den huvudled som jag kom och cyklade på. Han hann stanna mitt i vägen när han till sist lyckades se mig, men jag hann inte bromsa utan körde in i honom i runt 15 km/h. Det gick bra, som tur är. Utgången blev ett par nya hjul till cykeln, tre snygga ärr på knät och en missad löptävling dagen efter. Men det hade kunnat gå mycket värre än så. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar