- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

tisdag 16 augusti 2011

Fantastiska ledighet..

Att vara ledig.. Underbart! Träna när man vill, äta när man vill, dricka HUR mycket kaffe man vill och ja, sova middag..

Jag har nu två morgnar i rad kommit iväg till gymmet på morgonen. Det är så skönt att börja dagen med ett lättare träningspass. I går körde jag triceps, axlar och rygg och idag blev det ett kortare pass med biceps och bröst. Jag älskar att styrketräna. Nackdelen är bara att min fantastiska kropp har förmågan att bygga på sig lite för mycket muskler och dom får man passa sig för, speciellt den tunga typen.. Styrketräning gör en i alla fall väldigt glad.

Igår var jag till Kicki på Ryggakuten igen för en genomgång av min rygg sen Kalmar. Jag är stel. Hela ryggmuskulaturen runt ryggraden är fruktansvärt spänd så Kicki fick jobba länge och väl med att både knäcka, massera och köra med ström. Idag mår jag bättre, men jag är fortfarande inte helt okej. Studiebidraget får nog gå till ännu en behandling istället för till nya kursböcker.

Tack för nu.

S.

Bild på Simon, mig och Christian innan starten i Kalmar. Dom gjorde ett grymt lopp båda två! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar