- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

torsdag 25 augusti 2011

Torsdagssimning

Idag mår jag bättre. Jag hade blivit beordrad att träna lätt idag så fick bli en sväng till simarenan för ett pass. Simningen går bättre och bättre så nu är det väl bara att nöta och bli starkare för att orka och klara att simma snabbare. Gärna dubbelt så snabbt, men 20min/km är kanske en bra tid att sikta på?

Jag avslutade passet idag med att träna vändningar. Om man nu inte är så snabb så kan man väl i alla fall få se bra ut tänker jag. Sen är det skönt att slippa stanna helt var 50:e meter för att sätta handen i kaklet och vända, man förlorar ju väldigt mycket fart och kommer av sig lite i simningen. Det kommer nog kanske att dröja ett tag innan jag klarar vändningarna fullt ut, men det finns hopp. Det var inte alls så svårt som jag trodde, men det svåra ligger nog i att hitta rätt avstånd till kaklet för att få ett bra avskjut. Det är dock rätt pinsamt att träna vändningar. Man får helt enkelt träna det när det inte är så mycket folk där, för det ser nog rätt roligt ut.

Jag har faktiskt börjat att gilla simningen riktigt mycket. Jag har aldrig varit en sån som badar, snarare tvärt om. Jag gillar inte ens att bada badkar. Ibland är det tur att man kan ändra sig, särskilt när jag nu måste lägga så mycket tid just på simningen.


Det bästa med simningen är lugnet i arenan när man är nästan ensam där.  




Bilden är tagen från Borås Simarenas hemsida



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar