- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

söndag 29 september 2013

Superfin söndagscykling..

+3 grader och dags för det första cykelpasset på 3 veckor. På med fleece-bh (jag fryser alltid om tuttarna), underställ, benvärmare, långärmad cykeltröja, väst, ullstrumpor, buff och hårband. Första 2km så kunde jag inte tänka annat än att jag höll på att frysa ihjäl och att detta nog skulle blir det sista passet ute för säsongen. Sen kom första backen, Rångedalabacken, 1km lång. Sen var jag inte kall längre.

Rundan idag gick över fina vägar runt Borås med kanonsällskap. Det är väldigt vackert här. Efter halva turen tittade solen fram och det blev lite varmare. Det blev en fantastiskt fin runda. 6 mil lång, strax över 2h. Jag har saknat dom här rundorna och nu håller jag alla tummar för att det här inte var den sista ute-rundan för den här säsongen. Snart ska man in och nöta trainer. Kortare intervallpass, tuffare, bygga styrka. Men än så länge så njuter jag. Njuter av luften och den fina hösten som vi faktiskt har.



/S.

1 kommentar: