- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

onsdag 9 november 2011

Komprimera mera!

Igår var det tisdag igen och träningsdag 1 i veckan då måndag är vilodag. På schemat stog det korta cykelintervaller så jag och Henrik åkte upp till Viared och körde våra intervaller där. Intervallerna kördes i 3, 2 och 1 minut med 2 minuter vila mellan. När vi rullade hemåt efter 45 minuter intervaller var mina ben som två överkokta spagetti som hängde ner för sidorna på mig. Hemma bytte vi om och stack ut på 25 minuter löpning. 10 min lugnt, 5 min ökning, 10 min lugnt.

Henrik har köpt ett par nya tights till mig. Ett par 2XU Thermal Compression tights. Fantastiskt sköna! Tightsen vann ett test i Runners World för ett tag sedan och även jag älskar dom! Jag har använt mycket 2XU innan också och jag kan bara prata gott om produkterna. Min 2XU-våtdräkt är underbar och jag vet att mitt Kalmarresultat hade varit något sämre utan mina 2XU Compression Calf Guards. Speciellt för mig som är student så är ju priset på produkterna lite för dyrt kanske, men det är tur att Henrik, som är min största sponsor slänger åt mig lite saker ibland.

Jag kollade på en film på Runners Worlds hemsida om vad Kristian från CEP och Ted från 2XU säger om just kompressionskläder. Kolla här: Varför kompressionskläder?
Bilden är tagen från 2XU Sveriges facebookgrupp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar