- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

måndag 7 november 2011

Veckan som gått...

Måndag igen..

Förra veckan var en fantastiskt jobbig vecka. Första veckan på andra månadsschemat från Andreas. Första månaden var nog bara uppvärmning, för nu kör vi visst på riktigt.

Förra veckan blev det totalt 7,5 timmars träning fördelat på 5 träningsdagar. 7,5 timmar intervaller. Kul, jobbigt, givande är väl sammanfattningen. Jag tror att jag aldrig har känt mig så här sliten så många dagar. Den här veckan verkar det som att Henrik, trots att han säger att han är sliten har fått lite extra fart under skorna och har både sprungit och cyklat från mig. Jag får hoppas att det beror på att jag är sliten. Att Henrik springer snabbare än mig upp för Halénsbacken är döden för mitt självförtroende. Just Halénsbacken trodde ju jag var mitt triumfkort. Tills på torsdag ska jag ladda extra mycket för att försöka ta upp kampen.

I helgen var min kära familj på besök. Det är alltid lika roligt när dom är här och ger en liten extra guldkant på mitt liv. Nu är det snart ett halvår sedan jag var hemma i Dalarna.


Hur vore det om vi kunde trycka ihop Sverige lite? Bara sisådär 30 mil så att jag bara har 20 mil hem? Det vore kanon.


Jag måste ju faktiskt lägga upp en bild på våran nya bil! Styrservo, centrallås, kombi, sköna säten, ingen rost.. Ja ni hör ju vilket uppsving från Polon. Jag älskar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar