- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

onsdag 2 november 2011

Klapp på axeln..

Det märks verkligen på kvällarna att vi ställde fram klockan i helgen, nu är det kolsvart redan innan 17.

Igår var det dags för ett dubbelpass efter att Henrik slutat jobba. Så vid 18.30 gav vi oss iväg på cyklarna med pannlampa, lampor på cyklarna, reflexvästar.. Vi åkte upp till Viared som är ett företagsområde i Borås och körde intervaller där. Pyramidintervaller på schemat. Efter 80 min var vi hemma igen och dressade snabbt om till löparkläder och gav oss ut på ett 25 min långt löppass. 

Att ge sig ut på två sådana här pass när det är kolsvart ute och man helst vill lägga sig i soffan under en filt, stärker en väldigt mycket. Det är som att ge sig ut med cykeln när det regnar. När man kommer hem efter ett regnpass har man en sådan fruktansvärt härlig känsla i kroppen, som inget solpass kan ge. Man känner sig extra duktig när dom yttre förhållandena inte är med en till 100%. Efter en lång dusch och med en god soppa i magen somnade vi gott sen kan jag säga. 

Idag ska vi springa i Halénsbacken, 4 gånger. För ett år sedan när jag var med i toppform så sprang vi upp för den backen 10 gånger på avslutningsdagen. Det gör jag aldrig om. Jag har inte ens velat att tänka på den backen sedan dess. Men idag är det dags igen. Efter att ha gjort den 10 gånger så känns ju 4 gånger som en baggis.. Nog för att 4 gånger är mer än nog. 10 gånger är galenskap. 


Utsikten från toppen av Halénsbacken.. Vackert!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar