- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

torsdag 24 november 2011

Testvecka

Den här veckan är det testvecka igen för att se om jag har förbättrat mig något från förra månaden. I går var det 400m simtest, en förbättring med 31 sekunder från förra månaden vilket känns superkul! Med simningen är det alltid så svårt att se och känna om man simmar snabbare eller förbättrar sig något.

Idag var det 3 km löptest i Ryahallen, fantastiskt jobbigt att springa 15 varv på en 200 m-bana. Jag beundrar friidrottare som har den banan som "sitt rätta element". Jag känner omotivationen krypa på om jag måste springa samma löprunda allt för många gånger. Dagens löptest blev i alla fall en förbättring med 30 sekunder från förra månaden! Så nu är den nya tiden 13.25 att slå nästa månad.

En förbättring med 30 sekunder på både simningen och löpningen på en månad är hur bra som helst! Jag tror inte att man jag begära en bättre förbättring. Fortsätter det så här så kommer jag nog att ro i hamn alla målen jag satt upp för nästa säsong.

Nu är det bara att fortsätta stenhårt med träningen, för nu vet jag ju att den fungerar.. 


Nu är flyget till Dubai bokat så att den 26 februari lämnar vi Sverige för en vecka i värmen. Jag och Henrik längtar som tokar redan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar