- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

måndag 9 januari 2012

5 dagar i helvetet..

Hosta och vila kan bäst beskriva dom senaste dagarna i mitt liv. Vad gör folk när dom inte tränar? Det positiva är att dagarna känns som att dom aldrig tar slut, om det nu är nått positivt. Annars upplever jag bara en massa negativa biverkningar av att inte träna som trötthet, frustration, omotivation och brist på aptit (!). Jag tror att jag aldrig har varit med om att inte vara konstant hungrig och sugen på sötsaker. Dock så är ju den maten som jag är hungrig på inte den nyttigaste eller bästa för mig. Jag brukar ju aldrig vara sugen på pizza annars, men nu känns det helt klart som det bästa jag kan stoppa i mig.

När jag ringde sjukvårdsupplysningen i fredags för att få nått starkare mot min hosta så gav dom mig rekommendationerna: sova med fyra kuddar, suga i omgångar på strepsilstabletter, ta ipren och sova med en termos med te bredvid mig. Det var ju en skämt. Men efter några nätter till utan sömn så sov jag i natt med en termos med te och "halvsugna" strepsilstabletter på nattduksbordet. Hjälpte det? Det får mig inte att sova mer tyvärr, men hostan ger sig snabbare.

Nu håller jag bara tummarna för att jag ska kunna börja att träna lite smått i morgon. Henrik är skadad och kommer troligtvis inte att kunna träna på några veckor vilket gör att jag får träna extra hårt, för att nu är ju allt upp till mig om vi ska lyckas få med oss en placering hem från Abu Dhabi. Nu är det mindre än 2 månader kvar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar