- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

tisdag 17 januari 2012

Halénsbacken

Alla som bor i Borås vet vad Halénsbacken är för något. Halénsbacken är backen bakom just Haléns och är en ca 4.30 minuter lång backe, för mig. För dom bästa, kanske strax under 4 minuter. Dom halvdåliga kommer knappt upp, i alla fall inte med någon tid att prata om. Idag var det 6 gånger upp för backen som gällde. Eller 4 minuter, så långt jag hinner i backen, sex gånger. Halénsbacken är inte ens en sådan backe som kan kännas lite halvlätt första gången för att sedan bli värre och värre, utan den är plåga från första början. Jag försökte ändå att hålla mig under 190 bpm i puls och klarade alla 6 gångerna rätt bra. Mycket bättre än förra gången jag körde. Efter sista intervallen var jag trött - men glad. Det var ett bra pass.

Efter löpningen åkte jag bort till gymmet för att köra styrka. När man har problem att parkera bilen för att man är så trött i kropp och knopp så måste man ha tagit i rätt hårt i backen? Att köra bil efter ett hårt träningspass måste vara lika farligt som att köra bil efter några glas vin.

Idag åt vi en KANONGOD hemmagjord kebab med tomatsalsa och avokadoröra till middag. Receptet finns på Tastelines iphone app. Dom har jättemånga goda recept där, perfekt för oss som tröttnat på dom vanliga rätterna som rullar hemma.

Helt slut efter 5 ggr upp för Halénsbacken förra hösten.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar