- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

söndag 15 januari 2012

Ledig helg..

Ledig helg betyder träningshelg i de flesta fall för min del. Träna och bara ta det lugnt. 

När man tränar mitt på dagen så tycker jag att man bli väldigt trött resten av dagen. Tränar man på kvällen så finns det inte så många fler timmar att bli trött på innan man ska gå och lägga sig vilket egentligen är bättre, men vem vill inte träna när det är ljust? Man får nog även ut mer av träningen på dagen då man oftast är piggare. 

Igår var det 75 min löpning som gällde. I fantastiskt väder! 0°C och sol. När solen stekte i ansiktet så insåg man hur länge sen det var sen sist. Jag hade siktat in mig på ett 6min/km tempo, men när jag kom hem visade pulsklockan på 5.40min/km och 13.3 km. Känns kanon trots nästa en vecka i sjuksängen. 

Henrik fixade min cykel i veckan, så nu fungerar växlarna och bromsarna på tempostyret så idag kunde jag köra ordentligt. Jag måste helt ha förträngt smärtan i underlivet under 18 mil i Kalmar med bara en triathlondräkt med tunn, tunn padding. 1 h på trainern var plåga och jag fick mitt i passet hoppa av cykeln och byta till ett par andra cykelbyxor. Det blev trots avbrottet ca 1 h pyramidintervaller och 30 min löpning efter det, med 3 stycken 2 min intervaller i mitten. 

Det är fantastiskt att ha sin egna cykelmekaniker hemma när man är så okunnig på cykelmek som mig. Inte är han så dyr heller (!?). Massa kärlek till honom.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar