- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

måndag 23 januari 2012

Underbara dag!

Igår var det en sådan där underbar dag. Precis en sådan dag som jag hade önskat mig efter lördagens otursdag. Jag insåg igår att jag tyvärr hade gjort hål på mina 2XU thermal tights efter fallet på löprundan i lördags. Typiskt. Men men, det är redan gjort.

I går var det 70 min intervaller på trainern och sedan 30 min löpning i ett helt underbart väder! Det hade kommit massa snö under lördagen så massa snö på backen, sol, 0°C och massvis av folk ute som åkte pulka och var ute och promenerade. Världen var lycklig, vilket gjorde mig lycklig. Jag som inte ens vill att det ska vara snö ute. Men får det vara sådant här underbart väder så är det okej för mig. I alla fall ett tag till.

Efter närmare 100 min träning så hade jag mer energi än någonsin. Så jag och Henrik slängde på oss långkalsongerna och skalbyxorna och åkte upp till Ryssbyklint utsiktsplats där man har utsikt över hela Borås. Borås är vackert. Det är nära till allt. För fem år sedan trodde jag nog aldrig att jag skulle säga det här men jag trivs faktiskt riktigt bra i Borås.

Ryssbyklint utsiktsplats. Målet på backintervallerna i Halénsbacken..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar