- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

lördag 21 januari 2012

Koka ägg?

Jag kokar ägg till frukost varje morgon. Jag gillar varm mat på morgonen. Gröt, ägg och en smörgås. Tidigare åt jag alltid yoghurt och müsli, men insåg efter ett tag att magknipen och uppblåstheten under dagen helt försvann när jag började med gröt istället. Laktosintolerant? Nejnej. Kanske bara en överkänslighet på morgonen?

För alla er som inte kokar ägg på morgonen för att det är jobbigt eller tar för lång tid så har jag ett supertips! Det började med att jag köpte en äggkokare, men att ta fram den ur skåpet (som alltid är överfullt) varje morgon blev också ett jobbigt moment. Så nu har jag hittat supergrejen; en miniäggkokare för ett ägg! Man fyller den med lite vatten, lägger i ett ägg och sen kör man den i micron i ca 7 minuter - klart! Henrik köpte den till mig i butiken "Önska" och den kostade runt 60 kr tror jag, en supergrej!

Den är ju rätt söt också - och tar INGEN plats! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar