- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

måndag 2 januari 2012

Formtoppning inför Abu Dhabi..

I slutet av förra veckan fick jag ett mail från min coach Andreas som började så här:

"Tjenare. Här kommer din hårdaste månad någonsin. Jag tycker du ska satsa på att göra ett riktigt bra resultat i Abu Dhabi. Du har en riktigt bra utvecklingskurva och med denna stenhårda träning en månad kommer du att kunna komma i kanonform.."

Så nu kör vi. Jag är laddad till tänderna på att få köra igång januari och 2012 på riktigt. En formtoppningsmånad betyder att vi kommer att öka träningen från ca 7h i veckan till 10h i veckan med start nästa vecka. Lika många pass/vecka men längre och hårdare pass. Det kommer att bli tufft.

Men...

..Självklart så lyckade jag vakna i morse med halsont och sjukkänsla i kroppen. Det var ju verkligen inte den start på månaden som jag ville ha. Tur att måndagar fortfarande är vilodag så att jag har idag på mig att bli bättre. Jag känner mig mycket bättre nu än vad jag gjorde i morse men det är fortfarande inte helt hundra. Nu kurerar jag mig med te och apelsiner, fastän jag vet att det inte finns något riktigt botemedel mot förkylning. Men det känns ju alltid bättre att göra något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar