- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

lördag 21 januari 2012

Ibland går det bra - ibland sämre..

Det finns dagar då allt stämmer.. Man bara flyger fram i spåret och träningspassen genomför man med ett leende på läpparna. Fastän pulsen stiger så känner man det inte för att man bara kan koncentrera sig på värden som bara ler åt en..

Idag var det inte sådan dag..

Det första träningspasset på trainern gick kanon men sen var det dags för löpningen. Distanslöpning 90 minuter på schemat. Tufft. Ute vräkte snön ner och tillsammans med vinden på runt 10 m/s så var det en riktigt go snöstorm som jag gav mig ut i. Snön rent av piskade mig i ansiktet och glasögonen som jag tagit på mig för att kunna se något immade igen samtidigt som det la sig snö på linsen. Min nya taktik fick bli att sätta glasögonen på huvudet och "taktikblunda" med ett öga i taget för att se något. När jag äntligen kom in i skogen och blev kvitt den värsta vinden så rullade löpningen på tills - jag gjorde världens största vurpa i en nedförsbacke. Den hemska snön som hade lagt sig på marken gjorde att man omöjligt kunde ana vad som dolde sig under. Med ett ömmande knä och som TUR var, hela byxor fortsatte jag en bit till innan jag gav upp. 45 minuter blev det totalt. Hälften utav det jag skulle springa idag. Besvikelse är ordet. Jag hatar att göra dåliga träningspass. Jag har svårt att ta att förhållandena inte var på min sida idag, jag tycker att jag ska göra bra träningspass ändå. Men ibland går det bara inte. Förhoppningsvis är jag på gång i morgon igen och kan göra morgondagens träning dubbelt så bra.

Is och snö är ingen bra kombination.. 

En bild från det första passet.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar