- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

tisdag 18 oktober 2011

Jaga tjuvar..

I natt klockan 01.15 ringde Henriks mobil.. När ringde ens mobil mitt i natten sist? Det måste ha varit när man var ung och var ute på nätterna och slirade. Den som ringde var i alla fall en väktare som ryckt ut på ett larm från Henrikssons, butiken där Henrik jobbar. Henrik står som ansvarig på larmet så att det var honom dom ringde direkt. Polisen var på plats med hundar och dom ville att Henrik skulle komma till platsen för att se om någonting saknades i butiken.

20 min senare var vi på plats i butiken. En MTB i kolfiber saknades, värde runt 45 000 kr. Så typiskt och så onödigt. Att vissa inte kan förstå det här med mitt och ditt?

Tjuvarna var väl förberedda och hade med sig verktygen som dom trodde skulle hjälpa dom att komma in genom dörren, men det slutade med en inslagen ruta. Ännu mer onödigt.

Så att natten har varit allt annat än lugn. Vi har nog inte sovit så bra någon utav oss. Att väktarna ringde igen vid 05.00 för att berätta att allt var lugnt gjorde ju inte sömnen bättre heller. Men att jaga tjuvar mitt i natten kan vara lite spännande också. Tänk om vi hade fångat dom..


Bilden är tagen från Henrikssons cykels facebookgrupp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar