- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

onsdag 26 oktober 2011

Testdag

Idag har jag och Andreas haft en testdag för att jag ska kunna följa min utveckling framöver.

Testerna som vi gjorde var ett 400m simtest. 8:32 blev tiden, jag är nöjd. Jag vet att jag utvecklats väldigt mycket det senaste och det kändes ändå helt okej idag. Jag vet att det finns mycket att jobba på, vilket är kanon, för det betyder ju att jag med lätta medel även kommer att kunna bli snabbare. Bara att fortsätta att nöta teknik så får man hoppas på förbättring om en månad.

Det andra testet var ett löptest. 3 km var sträckan på Ryahallens löparbanor, alltså 15 varv. Där sprang jag 3 km på 13:45. Med det är jag kanonnöjd. Där kan jag med säkerhet säga att jag utvecklats jättemycket från att ha sprungit på ett 6 min/km-tempo i vintras till detta. Jätteroligt!

Det känns kanon med dessa resultat månad 1 med Andreas, hur bra kan det bli till sommaren då? Tack för den moroten, jag bara längtar till nästa träningspass!


Löptiden..


Nu ska jag åka till Göteborg för 45 min i skolan och sen blir det att köra rally till Jönköping för min andra längdträff i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar