- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

fredag 14 oktober 2011

Underbara höstdag!

Vad underbart det är med höst!

En sån här höstdag som det har varit idag slår alla sommardagar som finns.. Jag älskar hösten. Den friska luften gör det fantastiskt att vistas ute och att träna. Inget onödigt svettande och ingen jobbig luft att andas in..



Idag fick det bli 1h promenad i det här fantastiska vädret. Sen gick jag till Onyx som öppnat i Knalleland på vägen hem och körde lite bålstyrka som jag inte riktigt hunnit med den här veckan. Onyx i Knalleland kommer att bli ett bra ställe för mig att träna på, jag var nästan ensam där idag - underbart! Onyx Knalleland är inriktat på viktminskning och rehab och alla vet ju att tjockisar inte tränar och rehab är rätt tråkigt så att dom tränar ju helst inte heller, vilket kommer att göra att man som oftast kommer att få ha hela gymmet för sig själv..

Att träna bålstyrka är enligt mig ett ont måste. Det är rätt tråkigt att göra, men det måste göra. Idag körde jag många övningar i TRX-banden, vilken är helt okej och väldigt jobbigt.

En planka i TRX-banden..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar