- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

söndag 16 oktober 2011

Träningshelg

Då var ytterligare en vecka, en helg och en söndag över.

Den här helgen har innehållit rätt tuff träning vilket kändes idag. Två hårda intervallpass på cykeln, ett  simintervallpass och ett kortare löppass efter cyklingen idag. Jag och Henrik trodde nog aldrig att vi skulle ta oss genom löpningen, men det gjorde vi. Snabbt gick det inte, men det gjorde inte så mycket.

Idag var det pyramidintervaller på cykelschemat. Då kör man i 5 min-intervaller i olika belastning. 5 min (låg), 5 min (medel), 5 min (hög), 5 min (medel), 5 min (låg), 5 min (vila) och sen börjar det om. Fruktansvärt jobbigt när du inte får någon vila mellan intervallerna utan du kör 25 min innan du får vila ordentligt.

Nu har vi precis ätit en varsin pizza, det behövdes efter den här helgen.

Gubbe o gumma i solen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar