- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

onsdag 12 oktober 2011

Nya leksaker..

Idag kom mitt efterlängtade paket från England innehållande massa roliga träningssaker.


Se inte så glada ut - det är en Power Breathe, inget annat..

Simplatta och fenor till alla höstens simpass..

Vi beställde lite nya simgrejer - fenor, plattor och nya simkläder. Sen beställde vi även en Power Breathe. Det är ju så med nya grejor. Du kanske inte tror på dom fullt ut, men du är för rädd för att "missa" fördelarna med den så därför måste du ha den. Så fungerar det med allt. Vi äter kosttillskott för att vi är rädda att dom som äter det ska må bättre och vara bättre än oss som inte gör det.. 

Power Breathe är i alla fall en andningsmuskulatur-tränare. Om det nu är som dom säger så ska man genom att andas 30 andetag i den här, två gånger/dag öka sin andningsmuskulatursstyrka med 45%. Med tester som gjorts på elitcyklister har de som använt en Power Breathe förbättrat sin tid med 3 min på ett 40 km race - på några veckor. Fungerar det så är det ett lätt sätt att bli lite bättre. Men jag kan nog tänka mig att det kommer att se lite halvroligt ut när man sitter med den där rosa saken i munnen. Den ser ju snarare ut som den kommit i ett paket från Martinshop...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar