- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

torsdag 17 februari 2011

6,7 kg kärlek i mitt vardagsrum..

ÄNTLIGEN är den min. 6,7 kg kärlek. Hela 2 kg lättare än min förra!

Min Trek Madone 5.2 kom till Henrikssons idag och nu, några timmar senare står den i mitt vardagsrum, färdig att användas. Jag gillar min rosa styrlinda, kommer nog att bli ett par rosa detaljer till innan den är helt klar för vårens pass. Lite tjejig måste man ju få vara ibland. Får hoppas på många fina distanspass i vår, vi ska ju även ta oss genom Kalmar ihop - i alla fall mellan 6-7h av den. Henrik har gjort ett bra jobb med den.

Gjorde mitt sista pass på min Giant i går i Ryahallen. Vi körde en intervallstege på 2, 4, 6, 8, 10, 8, 6, 4 och 2 minuter. Det är svårt att lägga sig i ett bra tempo på ett sånt pass, det är väldigt lätt att ta ut sig under dom första korta intervallerna. Det gjorde jag och jag fick plåga mig genom dom sista. Passet avslutades med korta intervaller på tyngsta växeln. Sen var man redo för sängen.

I morgon börjar min 4-dagarshelg. Underbart! Blir ett simpass i morgon bitti och förhoppningsvis ett löpdistanspass på eftermiddagen, om det inte är för kallt ute.

Nu ska jag gå och lägga mig, det kan bli trångt i sängen i natt om båda mina kärlekar ska få plats. Risken finns att den "gamla" får sova på soffan.


Min kärlek..

S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar