- En blogg om träning, livet och min väg mot Kalmar Ironman 2014.

tisdag 15 februari 2011

Lik en spermie..

Tisdag och dags för crawlkurs igen. Nu ÄNTLIGEN börjar det släppa! För första gången så kändes det faktiskt riktigt bra att simma. Andningen gick helt okej, armtagen gick helt okej. Så nu gäller det bara att lyckats sätta ihop det med bentagen utan att drunkna. Övning ger färdighet. Tror att min simmössa som jag fick av Maria i lördags gjorde susen, den och dom nya glasögonen.

Simträningarna börjar faktiskt bli riktigt roliga. Vi är ett riktigt bra gäng som kör - och när ingen är nått proffs i vattnet så blir hela grejen väldigt rolig. Våran härliga simlärare Emanuel fick springa iväg  mitt i passet idag och hämta säkert 5 näsklämmor, så såg alla som inte klarade sig utan detta hjäpmedel lite extra roliga ut. För min del räckte det med mössan som fick mig att se ut som en spermie. Tur att det inte är någon skönhetstävling.

Jag har precis surfat runt på You Tube och kollat på filmer från Kalmar Triathlon och Hawaii, jösses vad taggad jag blir. Snacka om motivationshöjare för resten av veckans träningspass.

I morgon är det onsdag och cykel i Ryahallen, funderar även på ett simpass på morgonen om jag skolkar från skolan. Träning måste ju vara en godkänd anledning att skippa vissa föreläsningar, eller?

Måste avsluta inlägget med att tacka min söta Henrik för en fantastiskt mysig middag på restaurang Villastan i går och den fina presenten. Du är helt oslagbar. Maten var helt fantastiskt, så Restaurang Villastan kan jag verkligen rekommendera till er andra.

Bild på vinnande laget på söndagens crossfitpass.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar